Emléktúra a Bükk-fennsíkon

2024. július 22. 14:22

Újra túrával emlékeztünk néhai kollégánkra, Katona Istvánra a napokban. István halálának hetedik évfordulóján, egykori kedvenc túrahelyét, a Bükk-fennsíkon található Faktor-réti Madonnát látogatta meg egy csapat.

2017. július 13-án hunyt el Katona István tűzoltó őrnagy, a Heves Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság néhai hatósági osztályvezetője. Pista aktív túrázó volt, szívesen járta a Bükk csúcsait, kedvenc helye volt a Bánkúthoz közeli Faktor-réti Madonna, ahol szívesen olvasgatott órákon át, kívánságára hamvai egy részét is ott szórtuk el. Rá emlékezve már többször is meglátogattuk ezt a helyet, leültünk a padjára, emlékére gyújtottunk egy mécsest.

Idén tizenkét munkatársunk 2 kutyával vágott neki a kirándulásnak, melynek útvonala minden alkalommal más. Idén a Hereg-rét parkolójából indultunk, a Muflon kői kilátópontot érintve egy meredek ösvényen közelítettük meg a Bükk hegység egyik legmagasabb csúcsát a Három-követ, ahonnan pazar kilátást csodálhattunk néhány percig. Majd tovább mentünk a Faktor-réti Madonnához, ahol eltöltöttünk egy kis időt és néhai kollégánkra emlékeztünk. A Faktor-rétről folytattuk túránkat Bánkút felé, ahol megpihentünk és egy másik útvonalon indultunk vissza a kiinduló pontra. A lelkes csapat nem egy könnyű sétára vállalkozott, hiszen a közel húsz kilométeres túrán ötszáz méteres szintkülönbséget kellett leküzdenünk a nyári hőségben, de szerencsére gyönyörű lombos erdőkön át vezetett az út, ahol szellő enyhítette a meleget.

A szomorú apropóból összeállt túrázó csapat lelkesen, jókedvűen, vidáman ment végig az úton úgy, ahogy azt Pista is tette egykoron.