Tűzvizsgálat

 

 A tűzeseti hatósági bizonyítvány kiadásával összefüggő előírások

Tűzeseti hatósági bizonyítvány iránti kérelem letölthető adatlapja
 

Tűzeseti hatósági bizonyítvány kiadásának szabályai

Tűzeseti hatósági bizonyítványt az ügyfél kérelmére a területileg illetékes katasztrófavédelmi kirendeltség ad ki.

A hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja ha:

  • kiadása jogszabályba ütközik,
  • az ügyfél valótlan vagy olyan adat, tény, állapot igazolását kéri, amelyre vonatkozóan a hatóság adattal nem rendelkezik,
  • a tűzeset megtörténtének ténye a helyszín megtekintése alapján nem állapítható meg.

A hatósági bizonyítvány tartalmát a tűzesettel összefüggésben végzett kötelező adatgyűjtés alapozza meg.

A tűzeseti hatósági bizonyítvány iránti kérelem kötelező tartalmi elemei:

  • családi és utónév, születési név,
  • születési hely és idő,
  • anyja neve, lakó illetve tartózkodási helye,
  • ügyfél elérhetősége,
  • a hatósági bizonyítvány felhasználásának a célja.

A tűzeseti hatósági bizonyítvány tartalmi elemei:

  • az eljáró hatóság megnevezése, az ügy száma és ügyintéző neve,
  • a tűzeset helye és ideje,
  • a tűzoltói beavatkozás megtörténtének ténye,
  • a tűzvizsgálati eljárás megindulásának ténye, valamint
  • a tűzesetről rendelkezésre álló adatok közül azok, amelyek a tűzeseti hatósági bizonyítvány felhasználása szempontjából szükségesek.
  • a döntéshozatal helye és ideje,
  • a hatáskör gyakorlójának neve, hivatali beosztása, valamint a döntés kiadmányozójának a neve, hivatali beosztása, ha az nem azonos a hatáskör gyakorlójával.